czwartek, 14 lutego 2013

"Filozofia - najpopularniejszy na świecie podręcznik filozofii dla niefilozofów"

Hej!

Dzisiaj będzie nietypowo.
Bo dawno już nie psiałam o książce, a też nie będzie to książka przygodowa, s/f lub fantasy. ;)

Coś dla lubiących czytać o filozofii. Ja jestem jedną z tych osób. Uwielbiam wchodzić w świat filozofii, kompletnie się przy tym odprężam - no, czasami trzeba ruszyć głową więcej, ale jednak jest to takie... odkrywcze. 

Czytając o nurtach, poglądach niekiedy po prostu jestem nimi owładnięta. Wpadam na coś i stwierdzam, że jest to genialne, np. taki Kartezjusz z "Myślę, więc jestem" - jakby nie patrzeć to jest genialne. Facet siadł, przemyślał i doszedł do tego wniosku, że nie możemy niczego być 100% pewni poza tym, że jesteśmy. Bo ktoś myśli. Proste, ale genialne. Podziwiam gościa całym sercem.

I tak można by wymieniać i wymieniać.




I dzisiaj zaprezentuje Wam właśnie książkę o filozofii.
Tytuł jej jest po polsku po prostu "Filozofia", ale moim zdaniem trafniej brzmi tytuł angielski "Philosophy Made Simple".
Ogólnie jest to podręcznik do filozofii dla tych co jej nie studiują, a chcą się więcej dowiedzieć na temat podstawowych terminów, myślicieli.
Czyta się bardzo przyjemnie, najważniejsze informacje są wytłuszczone. Jest łatwo napisana.

Jak dla mnie bomba.
Chyba jedna z lepszych pozycji jeśli macie filozofię na studiach, a z tego co wiem - jeśli nie zmieniono programu niektórych - to ma się ją na 1 lub 2 roku. 
Z niej na pewno dowiecie się w łatwy sposób o co kaman, z czym się je filozofię.

A tu macie zdjęcia rozdziałów zamieszczonych w książce:

Może komuś się przyda.
Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz